Οι "Εκκλησιάζουσες" από τη θεατρική ομάδα του Παγγεραγωτικού στη Μυτιλήνη

  • Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014 00:29

Η Θεατρική Ομάδα του «Παγγεραγωτικού» Πολιτιστικού Συλλόγου Γέρας «ανεβάζει», στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, την Κυριακή 2 και τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, τις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Θεοφάνη Τάκου.

 

Μετά τις πέντε, καλοκαιρινές, θριαμβευτικές παραστάσεις, που καταχειροκροτήθηκαν από το πολυπληθές κοινό και απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές όσων τις παρακολούθησαν, στο ανοιχτό θεατράκι του Μουσείου - Ελαιοτριβείου Βρανά, στον Παπάδο, η πολυμήχανη Πραξαγόρα (κεντρική ηρωίδα του έργου) και οι φίλες της… έρχονται στη Μυτιλήνη…, για να συναντήσουν το ευρύτερο μυτιληναϊκό και λεσβιακό κοινό, αλλά και εκείνους που θέλουν να τις ξανα-απολαύσουν σε έναν διαφορετικό, σκηνικό και ατμοσφαιρικό χώρο!

Οι παραστάσεις θα δοθούν Κυριακή 2 και τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, με ώρα έναρξης στις 2ο:30 και συμβολική τιμή εισόδου 8€, και 5€ για μαθητές, φοιτητές και πολύτεκνους.

Παράλληλα, ο «Παγγεραγωτικός», πιστεύοντας ακράδαντα ότι ο πολιτισμός και η θεατρική τέχνη πρέπει να αγκαλιάσουν, πρωτίστως, τα νέα παιδιά, θα επαναλάβει την παράσταση αυτή, το πρωί της Τρίτης 4 Νοεμβρίου, στις 11:30π.μ., στο Δημοτικό Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη, αποκλειστικά για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και της Β΄ Λυκείου, που διδάσκοντα τα αντίστοιχα μαθήματα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας και κωμωδίας.

Όλα τα μέλη της Θεατρικής Ομάδας του «Παγγεραγωτικού», όπως και στο Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, με συστηματική, ομαδική δουλειά, πολύ μεράκι, αλλά καιμε την εμπνευσμένη καθοδήγηση του σκηνοθέτη κ. Θεοφάνη Τάκου, αντιμετώπισαν με σεβασμό το θεατρικό κείμενο, αλλά και τους θεατές που πρόκειται να απολαύσουν και αυτή την προσπάθειά τους.

 

 

 

 

Λίγα λόγια για την υπόθεση

Η πάλαι ποτέ ένδοξη αθηναϊκή δημοκρατία σε παρακμή. Μια κουρασμένη, σχεδόν βαριεστημένη και αποτυχημένη, ανδροκρατούμενη πολιτική σκηνή. Μια παμπόνηρη Αθηναία με το όνομα Πραξαγόρα (πράττω+αγορά)… Ένας χορός γυναικών από τους εξοχικούς δήμους της αρχαίας Αθήνας. Το σχέδιό της για κατάληψη της εξουσίας και κυριαρχία των γυναικών. Οι επαγγελίες της για χειραφέτηση, υλική και… ερωτική κοινοκτημοσύνη! Οι ιδέες της Πλατωνικής Πολιτείας σε μια πρώτη, προγενέστερη θεατρική εκδοχή. Μια σειρά από διαδοχικές, κωμικές και διαχρονικά επίκαιρες καταστάσεις. Η «αντίδραση» των αιφνιδιασμένων ανδρών. Όλα αυτά στο πλαίσιο μιας κωμωδίας που σηματοδοτεί το πέρασμα του αριστοφανικού έργου από την αρχαία στη μέση κωμωδία (393 ή 391 π.Χ.). Όλα αυτά επί σκηνής… 2014 μ.Χ. Όλα τόσο διαφορετικά, όλα τόσο ίδια… Σαν χθες… Σαν σήμερα!

Ο Αριστοφάνης, στο έργο του αυτό, χωρίς να είναι ιδεολογικός καθοδηγητής, θέτει τα ζητήματα της υλικής, αλλά και… ερωτικής κοινοκτημοσύνης (!), καθώς και της γυναικείας χειραφέτησης. Στο στόχαστρό του το αποτυχημένο μοντέλο της ανδροκρατούμενης πολιτικής. Η κριτική του για την πολιτική και τους ταγούς της. Τη σήψη και τη διαφθορά της πάλαι ποτέ ένδοξης αθηναϊκής δημοκρατίας, εκεί που θα ‘πρεπε να κυριαρχούν η ισοπολιτεία και η αξιοκρατία. Ταυτόχρονα, η αναπόφευκτη αναγωγή στο σήμερα και τις κοινωνικοπολιτικές παραφωνίες θα δώσει τη δυνατότητας στους θεατές να χαρούν ένα έργο με διαχρονικότητα και επικαιρότητα μοναδική.

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ