36,3% αύξηση του τουρισμού το 2014 στη Λέσβο

  • Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015 15:41

Αύξηση  36,3% παρουσίασε η τουριστική κίνηση το 2014 στη Λέσβο σύμφωνα στοιχεία από την κίνηση τσάρτερ  που έδωσε στη δημοσιότητα η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου η οποία ανακοίνωσε τις πρωτοβουλίες για ενίσχυση του τουρισμού το 2015.

 

Μέσα στο γενικότερο πλαίσιο ανάκαμψης της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας για το έτος 2014, το Βόρειο Αιγαίο (Σάμος, Λέσβος, Χίος και Λήμνος) παρουσίασε συνολικά αύξηση στον αριθμό αφίξεων επιβατών μέσω πτήσεων charter της τάξης του 15%, που αναλυτικά για κάθε νησί έχει ως εξής:

- Στη Λέσβο, από 56.522 αφίξεις το 2013, σε 77.043 το 2014 (+36,3%).

- Στη Σάμο, από 103.643 αφίξεις το 2013, σε 122.586 το 2014 (+18,2%).

- Στη Λήμνο, από 9.196 αφίξεις το 2013 σε 9.891 το 2014 (+7,5%).

- Στη Χίο από 8.494 αφίξεις το 2013 σε 8.220 το 2014 (-2%).

 Ειδικότερα για τη Λέσβο και τη Σάμο που παρουσίασαν σημαντική αύξηση αφίξεων, παρατηρείται, επιπλέον, είσοδος νέων απευθείας γραμμών charters και συγκεκριμένα: από τη Σουηδία (η γραμμή είχε σταματήσει τα έτη 2012 και 2013), τη Φιλανδία, την Ολλανδία (μπήκε επιπλέον νέα εταιρεία) και την Πολωνία για τη Λέσβο, καθώς επίσης και το «άνοιγμα» της Σάμου στην αγορά της Πολωνίας.

 Για το 2015 αναμένεται να διατηρηθεί η καλή εικόνα των υφιστάμενων αγορών, ενώ και νέες αγορές ανοίγονται καθώς έχουν οριστικοποιηθεί οι απ’ ευθείας πτήσεις charter από την Ιταλία για τη Λέσβο και τη Λήμνο, και η γραμμή από την Ολλανδία για τη Λήμνο.

 Αντίστοιχη αύξηση παρατηρείται και στις αφίξεις των Τούρκων επισκεπτών στα νησιά του Βορείου Αιγαίου (Λέσβος, Χίος και Σάμος) της τάξης του 22%, που αναλυτικά για κάθε νησί έχει ως εξής:

- Στη Λέσβο, από 36.710 αφίξεις το 2013, σε 43.744 το 2014 (+19 %).

- Στη Χίο, από 56.254 αφίξεις το 2013, σε 68.912 το 2014 (+22,5%).

- Στη Σάμο, από 10.710 το 2013, σε 13.393 το 2014 (+25%).

 Μέλημα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου είναι κατ’ αρχήν η διατήρηση και ενδυνάμωση των υφιστάμενων τουριστικών αγορών των νησιών και ακολούθως η μελετημένη προσέγγιση νέων αγορών. Στην πλειονότητά τους, οι παραδοσιακές αγορές των νησιών είναι δυτικοευρωπαϊκές (Ολλανδία, Βρετανία, Γερμανία, Σκανδιναβικές χώρες, Αυστρία, κλπ). Οι δυτικοευρωπαίοι έχουν μεγαλύτερο διάστημα διαμονής και ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως για εναλλακτικές μορφές τουρισμού (περιπατητικές διαδρομές, ιστιοπλοΐα, παρατήρηση πουλιών, γευσιγνωσία, πολιτιστικές διαδρομές, κ.α.).

 Επιπλέον η αγορά της Τουρκίας έχει βοηθήσει σημαντικά στη χρονική διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και την αύξηση των αφίξεων τουριστών με υψηλή ημερήσια δαπάνη. Η αγορά της Τουρκίας προσφέρει πολλαπλά οφέλη στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και κρίνεται ως πολύ σημαντική με ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης. 

 Σύμφωνα με τα ανωτέρω, καταρτίστηκε από την Περιφέρεια το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής για το 2015, όπου εκτός των άλλων δράσεων περιλαμβάνει και τη συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις του εξωτερικού και συγκεκριμένα:

- “VAKANTIEBEURS” στην Ουτρέχτη, 13-18 Ιανουαρίου

- “FERIEN” στη Βιέννη, 15-18 Ιανουαρίου.

- “BORSA INTERNAZIONALE DEL TURISMO” στο Μιλάνο, 12-14 Φεβρουαρίου.

-"GREKLAND PANORAMA" στη Στοκχόλμη, 13-15 Φεβρουαρίου.

- “ΙΤΒ” στο Βερολίνο, 4-8 Μαρτίου.

- “WORLD TRAVEL MARKET” στο Λονδίνο, 2-5 Νοεμβρίου.

 

Στις ανωτέρω εκθέσεις η συμμετοχή της Περιφέρειας γίνεται συντονισμένα με την ενεργό συμμετοχή των επαγγελματιών του τουρισμού των νησιών και με μια σειρά από προγραμματισμένες και μη επιχειρηματικές συναντήσεις. Στο περίπτερο της Περιφέρειας θα φιλοξενηθούν και οι Δήμοι του Βορείου Αιγαίου. Επίσης, θα  πραγματοποιηθούν σειρά προωθητικών ενεργειών, όπως προβολή των τοπικών προϊόντων με γευσιγνωσία, παρουσίαση των προορισμών με πολυμέσα, διαγωνισμοί με ερωτηματολόγια και στατιστική ανάλυση αυτών.

 

Για τις δύο πρώτες εκθέσεις του 2015, εκτός των ανωτέρω δράσεων, η Περιφέρεια έχει προγραμματίσει και άλλες ενέργειες προβολής, ενταγμένες στο επίσημο  πρόγραμμα εκδηλώσεων του ΕΟΤ και συγκεκριμένα:

Στη Έκθεση “VAKANTIEBEURS” στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας (13-18 Ιανουαρίου), όπου η Περιφέρεια συμμετέχει εντός του περιπτέρου του ΕΟΤ, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14 Ιανουαρίου, παρουσίαση της Λέσβου και της Χίου από τον Ολλανδό δημοσιογράφο Corno van de Berg, ιδιοκτήτη των ιστοσελίδων www.droomplekken.nl, και www.amazingplaces.com, ο οποίος επισκέφτηκε τα δύο νησιά τον Οκτώβριο του 2014 μετά από πρόσκληση του ΕΟΤ και της Περιφέρειας. Ο δημοσιογράφος θα μιλήσει για την εμπειρία του από την επίσκεψη στα νησιά και θα προβληθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Θα ακολουθήσει παρουσίαση της Σάμου από τον Ολλανδό G. Sander με θέμα «Οι εμπειρίες των Ολλανδών που διαμένουν στη Σάμο». Η παρουσίαση στηρίζεται σε υλικό συνεντεύξεων και θα υπάρχει συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό από το νησί. Θα ακολουθήσει γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων και φαγητών. Επίσης η Ένωση Ξενοδόχων Λήμνου θα κάνει παρουσίαση του νησιού με θέμα «Λήμνος, ένας νέος προορισμός γεννιέται», με αφορμή την έναρξη απ’ ευθείας πτήσεων από Άμστερνταμ για Λήμνο.

 

Στην Έκθεση “FERIEN” στη Βιέννη (15-18 Ιανουαρίου), όπου η Περιφέρεια συμμετέχει με δικό της περίπτερο, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Ιανουαρίου, παρουσίαση της Λέσβου από τη Susanne Mitterbauer δημοσιογράφο του επαγγελματικού τουριστικού περιοδικού “Traveller”, της Χίου από τον εκπρόσωπο της Austrian Airlines κ. Thomas Blaha και της Σάμου από τον Martin Swoboda (Hanolka) δημοσιογράφο της εφημερίδας “Die Presse” και του περιοδικού “On Rail”. Οι ανωτέρω διαμορφωτές γνώμης έχουν επισκεφτεί τα νησιά κατά τη διοργάνωση fam trips από την Περιφέρεια Βορέιου Αιγαίου. Θα ακολουθήσει κλήρωση δωρεάν πακέτων διαμονής και εισιτηρίων από την Austrian Airlines καθώς και γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων.

 

Πέραν της συμμετοχής στις ανωτέρω εκθέσεις, στο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας περιλαμβάνονται σειρά δράσεων που αφορούν: προωθητικές ενέργειες προβολής στην Τουρκία, ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας (branding) των νησιών του Βορείου Αιγαίου, συνεργασία με την επίσημη ιστοσελίδα του ΕΟΤ «Visit Greece», επισκέψεις διαμορφωτών γνώμης από χώρες της Ευρώπης, χρήση των νέων τεχνολογιών και των διαδικτυακών εφαρμογών, οργάνωση ενεργειών για την προβολή των περιοχών UNESCO  και λοιπές δράσεις προβολής και προώθησης.

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ