Θρίλερ με την άγονη γραμμή

  • Τρίτη, 23 Δεκεμβρίου 2014 12:39

Στον «αέρα» μοιάζει να βρίσκεται η ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου καθώς μια μόλις ημέρα πριν τη λήξη της  τρίμηνης σύμβασης  που έχει υπογράψει το υπουργείο Ναυτιλίας με την Hellenic Seaways και το «Νήσος Μύκονος» δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί παράταση της σύμβασης, ενώ δεν έχει καν προκηρυχθεί διαγωνισμός για τακτική δρομολόγηση πλοίου.  Πληροφορίες αναφέρουν ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού «σκοντάφτει» στην έλλειψη πιστώσεων που  απαιτούνται  και γινόταν μέχρι την Παρασκευή αγώνας δρόμου για να εξασφαλιστούν έγκαιρα.

«Είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει. Ο κόσμος αυτές τις ημέρες θέλει να μετακινηθεί προς Βόρεια Ελλάδα, φοιτητές πηγαίνουν στα νησιά τους για τις διακοπές  των Χριστουγέννων και δεν ξέρουν αν θα υπάρξει δρομολόγιο για την επιστροφή τους» λέει στα «Νέα της Λέσβου» ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων κ. Γιάννης Σαμιώτης.

«Ρωτάμε καθημερινά και μας λένε ότι είναι θέμα ημερών όμως ο κόσμος δεν μπορεί να ξεκινήσει να ταξιδέψει, αν δεν ξέρει πώς θα γυρίσει» τονίζει ο ίδιος.

Στην τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ  στις 11 Δεκεμβρίου, το συμβούλιο γνωμοδότησε για την προκήρυξη της γραμμής του Βορείου Αιγαίου, όμως έκτοτε δεν υπήρξε απόφαση του Υπουργού για την προκήρυξή της. Επιπλέον σύμφωνα με πληροφορίες στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας είχαν υποσχεθεί στο Δήμαρχο Λήμνου κ. Μαρινάκη ο οποίος παρέστη στη συνεδρίαση του ΣΑΣ και εξέφρασε την ανησυχία του για την τύχη της γραμμής,  ότι «είναι ζήτημα ημερών να δοθεί παράταση στη σύμβαση με τη Hellenic». Η παράταση όμως μία ανάσα πριν την λήξη της σύμβασης,  ακόμη δεν έχει δοθεί. Όπως μας ενημερώνουν οι τουριστικοί πράκτορες οι οποίοι επίσης σε επικοινωνία τους με το Υπουργείο λαμβάνουν την υπόσχεση ότι «από μέρα σε μέρα θα υπογραφεί».

Ειδικότερα, η  ισχύς της  σύμβασης με την Hellenic Seaways, η  οποία προέβλεπε  την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα, έναντι μισθώματος 93.825 ευρώ με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» ξεκινούσε από  24/9/2014 μέχρι την έναρξη της εκτέλεσης δρομολογίων με τακτική δρομολόγηση ή μέχρι την σύναψη σύμβασης αποκλειστικής εξυπηρέτησης ή μέχρι την προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού. Το  χρονικό διάστημα, σε κάθε περίπτωση -όπως ανέφερε σχετική απόφαση- δεν μπορούσε  να υπερβαίνει τους τρεις μήνες από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης.  Με βάση τα παραπάνω η ισχύς της σύμβασης εκπνέει και τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει ακόμη γίνει.

Καθώς η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού συνδέεται με την παράταση έκτακτης σύμβασης με την «Hellenic Seaways», αφού δεν θα πρέπει να μείνει «ακάλυπτη» από πλοίο η γραμμή,  στο υπουργείο Ναυτιλίας βρίσκεται  σε εξέλιξη ένας πραγματικός αγώνας δρόμου ώστε να προλάβουν να εξασφαλιστούν οι πιστώσεις και να προκηρυχθεί έγκαιρα ο διαγωνισμός, πριν μείνουν στον αέρα τα δρομολόγια.

Την Παρασκευή οι πληροφορίες ήθελαν να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και αναμενόταν χθες Δευτέρα  ν’ ανακοινωθεί η παράταση της σύμβασης και η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού. Η  παρούσα σύμβαση θα πρέπει να παραταθεί τουλάχιστον μέχρι τη μέρα διενέργειας του διαγωνισμού, ούτως ώστε να μη μείνει ούτε μια ημέρα χωρίς πλοίο η γραμμή. Παρά τις διαβεβαιώσεις, ούτε χθες υπήρξαν εξελίξεις.

Ο Δήμαρχος Λήμνου κ. Δημήτρης Μαρινάκης μιλώντας στα «Νέα της Λέσβου» εξέφρασε την πεποίθηση ότι έστω και στο παρά πέντε θα υπογραφεί η προκήρυξη του διαγωνισμού και θα δοθεί παράταση στην τρίμηνη σύμβαση που ισχύει με τη Hellenic  για την κάλυψη της γραμμής. «Πιστεύω  πως με βάση την ενημέρωση που έχω ότι   έστω και την τελευταία στιγμή θα έχουμε θετικές εξελίξεις» τόνισε χαρακτηριστικά.

  • Πηγή : Νέα της Λέσβου
  • Ρεπορτάζ : Πέλλη Γιακουμή

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ