Θεϊκή ελληνική απόλαυση στην καρδιά του Λονδίνου

  • Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2014 14:43

Το Λονδίνο είναι από τις ευρωπαϊκές πόλεις, στις οποίες βρίσκεται διάχυτο το ελληνικό στοιχείο. Δεν είναι μόνο τα μάρμαρα του Παρθενώνα εντός του Βρετανικού μουσείου ή το πλήθος των Ελλήνων που έχουν ξενιτευτεί, είτε ως οικονομικοί μετανάστες είτε ως φοιτητές που αναζητούν μεγαλύτερες ευκαιρίες στην παγκόσμια αγορά εργασίας. Τα τελευταία χρόνια οι Άγγλοι, και κυρίως οι τουρίστες, έχουν εξοικειωθεί και με την ελληνική κουζίνα, αλλά και με τα μαγαζιά στα οποία πωλούνται προϊόντα προερχόμενα από την ελληνική γη.

Κοντά στο Βρετανικό Μουσείο έχει δημιουργηθεί ένα νέο greek hot spot που επιχειρεί να διαφημίζει την παραδοσιακή κουζίνα της χώρας μας στους ξένους, αλλά και να κάνει τους Έλληνες να νιώσουν ότι το σπιτικό φαγητό μπορεί να βρεθεί χιλιόμετρα μακριά από την πατρίδα. Όντας φοιτητής στο Λονδίνο, ο Νίκος Νυφούδης έψαχνε διακαώς να βρει γνήσια ελληνικά προϊόντα, όπως η φέτα και το κρητικό παξιμάδι, που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της μεσογειακής διατροφής, για να φάει κάτι οικείο.

Προκειμένου να καλύψει τις δικές του ανάγκες αλλά και των φοιτητών που εγκατέλειπαν την Ελλάδα και δεν ικανοποιούνταν φυσικά με το αγγλικό «fish n’ chips», προχώρησε στη δημιουργία του delicatessen «Life Goddess», μαζί με τον αδερφό του Γιώργο Νυφούδη και τον Ηλία Κουλακιώτη, στο οποίο εντοπίζει κανείς παραδοσιακά προϊόντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Λαδοτύρι Ζακύνθου, τόνος Αλοννήσου, λιαστή ντομάτα Σαντορίνης, παστράμι Δράμας, προσούτο Ευρυτανίας, γραβιέρα Κρήτης και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο Λακωνίας είναι μερικά από τα προϊόντα που βρίσκονται τοποθετημένα στα ράφια του μαγαζιού που υπόσχεται γεύσεις που μόνο οι θεοί μπορούν να αντέξουν.

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα οι τρεις επιχειρηματίες δημιούργησαν έναν στέκι για όσους θέλουν να φάνε από ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης, μια μπουγάτσα ή μια σπανακόπιτα ταψιού, μέχρι και πιάτα ημέρας που έχουν μαγειρευτεί με μεράκι και αγνά υλικά. Από τον περασμένο Ιανουάριο, το μοντέρνο μπακάλικο τραβάει τα βλέμματα των περαστικών, αφού έχει μετατραπεί σε έναν σύγχρονο «ναό» της θεάς Αμάλθειας εμπνευσμένο από το μύθο της ιερής κατσίκας που έτρεφε με γάλα το Δία –θεά, συμβολίζοντας παράλληλα τη μακροζωία και την αφθονία. Έχει δε για λογότυπο ένα κατσικάκι, σχεδιασμένο από τους επίσης Θεσσαλονικείς, βραβευμένους designers, Beetroot, το οποίο κοσμεί όλες τις συσκευασίες των προϊόντων.

Η απλότητα είναι άλλωστε βασικό στοιχείο του καταστήματος, το οποίο περιβάλλεται από φυσικές πρώτες ύλες όπως μέταλλο, ξύλο και μαύρη πέτρα, που συναντώνται σε αφθονία στην ελληνική ύπαιθρο.

Αν και η είσοδος στην αγγλική αγορά δεν ήταν εύκολο εγχείρημα, δεδομένου του ευρύτερου ανταγωνισμού, εντούτοις η επιτυχημένη συνταγή θα ακολουθηθεί κατά γράμμα με στόχο το άνοιγμα ενός ακόμη καταστήματος στο Λονδίνο, ενώ διεξάγονται ήδη συζητήσεις και για δυο ακόμη, σε Βρυξέλλες και Ντουμπάι.

  • Πηγή : news247.gr

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ