Ελληνοαυστραλός στο στόχαστρο των αρχών για απάτη 2,5 εκατ. δολαρίων

  • Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2015 19:02

Είχε εταιρείες ενοικίασης πολυτελών αυτοκινήτων και ποτέ δεν επέστρεψε τις εγγυήσεις στους ενοικιαστές - Οι εταιρίες βρίσκονται στο στόχαστρο της Αυστραλιανής Επιτροπής Επενδύσεων και Ασφάλειας και του Οργανισμού Δίκαιου Εμπορίου Νέας Νότιας Ουαλίας

Ήρθαν στην Αυστραλία, νοίκιασαν πολυτελή σπορ αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών, κατέθεσαν εγγυήσεις χιλιάδων δολαρίων και ακόμη περιμένουν να τους επιστραφούν.

Ο λόγος για τους πελάτες του 38χρονου Ελληνοαυστραλού Andrew Triantafyllos, ο οποίος βρίσκεται πίσω από μία σειρά εταιριών ενοικίασης αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών - τρεις από αυτές, η Dream Drives Sydney Pty Ltd, η Superfleet Australia Pty Ltd, και η Superfleet Sydney Pty Ltd, τελούν υπό εκκαθάριση.

Οι εταιρίες αυτές βρίσκονται στο στόχαστρο της Αυστραλιανής Επιτροπής Επενδύσεων και Ασφάλειας (Australian Investments and Security Commission - ASIC) και του Οργανισμού Δίκαιου Εμπορίου Νέας Νότιας Ουαλίας, ύστερα από καταγγελίες τραπεζών, οι οποίες διεκδικούν από τον ιδιοκτήτη των εταιριών 2,5 εκατομμύρια δολάρια, για λογαριασμό πελατών τους, οι οποίοι κατέθεσαν εγγυήσεις για την ενοικίαση αυτοκινήτων, οι οποίες δεν επεστράφησαν ποτέ.

Είναι σύνηθες για διάφορες εταιρίες να καθυστερούν τις καταβολές των εγγυήσεων, προκειμένου να εισπράττουν τους μεγαλύτερους δυνατούς τόκους, με αποτέλεσμα συχνά να καταφεύγουν οι πελάτες στις απειλές προκειμένου να γίνεται η επιστροφή, ωστόσο οι συγκεκριμένες καταγγελίες ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια της συνήθους πρακτικής.

Κάποιοι από τους καταγγέλοντες μίλησαν στο ABC περιγράφοντας την εμπειρία τους. Σε μία από τις περιπτώσεις, ένας πελάτης της Sydney Sports Car Rentals από τις ΗΠΑ νοίκιασε μία Ferrari καταθέτοντας εγγύηση 25 χιλιάδων δολαρίων, η οποία δεν του έχει ακόμη επιστραφεί, καθώς η εταιρία του στέλνει επανειλημμένα ακάλυπτες επιταγές. Άλλος πελάτης, ο οποίος κατέβαλε 15 χιλιάδες ως εγγύηση για την ενοικίαση μίας Mercedes SLS, οι οποίες όχι μόνο δεν του επεστράφησαν, αλλά στην συνέχεια η εταιρία χρέωσε άλλα 5.000 δολάρια στην κάρτα του. Ύστερα από μήνες απεγνωσμένων προσπαθειών, ο εν λόγω πελάτης πήρε πίσω τα χρήματά του, όταν η τράπεζα του πρότεινε να δηλώσει ότι οι χρεώσεις έγιναν χωρίς την συγκατάθεσή του.

Στις περισσότερες των καταγγελιών, είναι οι τράπεζες που αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να διεκδικήσουν πίσω τις καταθέσεις για λογαριασμό των πελατών τους, καθώς αυτός ο τρόπος είναι πιο γρήγορος από την δικαστική οδό και την αστυνομική έρευνα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι τρεις Αυστραλιανές τράπεζες, οι οποίες έχουν ξεκινήσει αγώνα εναντίον των εταιριών του Ελληνοαυστραλού: η National Australia Bank διεκδικεί $1,4 εκ., η Commonwealth $418000 και η Westpac $550000.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Andrew Triantafyllos βρίσκεται σ' αυτήν την θέση. Το 2005, ύστερα από καταγγελία του Οργανισμού Καταναλωτικών Ζητημάτων, καταδικάστηκε από το πταισματοδικείο να καταβάλει 300 χιλιάδες δολάρια τα οποία είχε παρακρατήσει ως εγγύηση για την εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων που διοικούσε τότε. Στο μεσοδιάστημα, φέρεται αναμειγμένος σε έξι διαφορετικές εταιρίες με το ίδιο αντικείμενο. Ο ίδιος ο επιχειρηματίας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία διευκρινίζει ότι οι εταιρίες αυτές βρίσκονται υπό εκκαθάριση και δεν τελούν υπό την διοίκησή του, αν και παραδέχεται ότι στο παρελθόν είχε συμβουλευτικό ρόλο σ' αυτές.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ