To Μουσικό σχολείο απαντά στις καταγγελίες μαθήτριας για bullying

  • Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2015 17:30

Με μεγάλη έκπληξη και λύπη διαβάσαμε στην εφημερίδα «Καθημερινή» και στην τοπική εφημερίδα «Νέα της Λέσβου» ρεπορτάζ με τίτλους «Βρετανίδα μαθήτρια θύμα εκφοβισμού στη Λέσβο» και «Ανάστατη η εκπαιδευτική κοινότητα από καταγγελία μαθήτριας. Έπεσα θύμα  bullying».

Τα ρεπορτάζ αυτά βασίστηκαν σε αδιασταύρωτες δηλώσεις της μαθήτριας Ελένης Κέμψον και της μητέρας της, και σε ατεκμηρίωτες πληροφορίες,  και δημιούργησαν  μια ψευδή, άδικη και απαξιωτική  εικόνα για το Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης. Για τους λόγους αυτούς  είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε τα εξής:

Η μαθήτρια Ελένη Κέμψον ήρθε στο σχολείο μας το σχολικό έτος 2011-2012  από το Γυμνάσιο Πέτρας επικαλούμενη  πράξεις εκφοβισμού και απόρριψης εναντίον της. Γρήγορα αγκαλιάστηκε από τη μαθητική κοινότητα και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ενσωματώθηκε απόλυτα, συμμετείχε σε όλες τις εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες του σχολείου. Υπήρξε και παρέμεινε έως το τέλος, μέλος  και τραγουδίστρια της ροκ ορχήστρας και μέλος της ομάδας Φυσικών Επιστημών. Προβάλλαμε και χαρήκαμε για την διάκρισή της σε διεθνή μουσικό διαγωνισμό, τη διευκολύναμε ποικιλοτρόπως να μεταβεί στο εξωτερικό για να ηχογραφήσει το CD της.

Ο Διευθυντής του Σχολείου και αρκετοί εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν επισταμένως αφιερώνοντας πολλές ώρες, για πολλές μέρες κάνοντας απανωτές συζητήσεις και ζητώντας βοήθεια  από τις αρμόδιες εκπαιδευτικές δομές για το θέμα που την προβλημάτιζε και τη δυσαρεστούσε τον τελευταίο καιρό. Από πουθενά όμως δεν προέκυπτε θέμα «bullying», αφού όλες οι καταγγελίες της ήταν ασαφείς, αόριστες και αντιφατικές.  Στην επιθυμία της ν’ αλλάξει σχολείο ο Σύλλογος δεν έφερε καμιά αντίρρηση, έγινε δε αναλυτική συζήτηση με τους γονείς της, όπου και πάλι τονίσαμε ότι όσο και αν ψάξαμε από πουθενά δεν τεκμηριώθηκε  θέμα «bullying».

Απόδειξη των πολλών αντιφάσεων είναι το γεγονός   ότι το τριήμερο 13-15 Μαρτίου η μαθήτρια συμμετείχε κανονικά σε εκπαιδευτική επίσκεψη της Ομάδας Φυσικών Επιστημών του Μουσικού Σχολείου  στη Θεσσαλονίκη, που δόθηκε ως βραβείο μετά από διάκριση σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, αν και ήδη είχε πάρει μετεγγραφή στο 2ο Λύκειο Μυτιλήνης.

Για το θέμα του ταξί που αναφέρεται στα ρεπορτάζ το Μουσικό Σχολείο δεν έχει καμία ανάμειξη, αφού η μαθήτρια δε φοιτά πλέον στο σχολείο και η μετακίνησή της είναι στην αρμοδιότητα άλλων υπηρεσιών.

Το Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης στα 22 χρόνια παρουσίας του στα εκπαιδευτικά δρώμενα του νησιού μας έχει δείξει δεκάδες φορές την ευαισθησία του σε θέμα bullying, ρατσισμού, διαφορετικότητας και πάντοτε αγκαλιάζουμε τους μαθητές μας και στεκόμαστε κοντά στα προβλήματα, στις ανησυχίες και στις αγωνίες τους, δηλώνοντας κατηγορηματικά  την αδιαπραγμάτευτη προσήλωση του Σχολείου στην αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας όλων των μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας.

 Ειδικότερα για το  «bullying» έχουμε οργανώσει πολλές σχετικές εκδηλώσεις και έχουμε διακριθεί σε πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό με θέμα: «Όχι στο bullying». Ποτέ δε κατά το παρελθόν οι μαθητές μας δεν έδειξαν τέτοιες συμπεριφορές, ούτε παρατηρήθηκαν  ανησυχητικά περιστατικά.

Λυπούμαστε, λοιπόν, γι’ αυτή την καταφανώς άδικη, κατεδαφιστική και δυσφημιστική επίθεση που έγινε εναντίον μας και αναρωτιόμαστε ποιες άλλες σκοπιμότητες υπηρετούνται.

 Τέλος, νιώθουμε πραγματικά έκπληκτοι και αμήχανοι μπροστά στην ευκολία με την οποία, ελάχιστοι ευτυχώς, δημοσιογράφοι υιοθέτησαν αυτές τις ανυπόστατες καταγγελίες και τις προέβαλλαν μέσα από τις σελίδες των εφημερίδων  τους. Ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς πιστεύουμε ότι η δημοσιογραφία είναι ένα υψηλό λειτούργημα που θα πρέπει να προστατεύει τους μαθητές και τα σχολεία και όχι να τους εκθέτει με βαρύγδουπα, κούφια και ιδιαιτέρως επικίνδυνα δημοσιεύματα.

Σε κάθε περίπτωση, ευχόμαστε στη μαθήτριά μας υγεία, καλή πρόοδο στο νέο της σχολείο και κάθε επιτυχία στις μουσικές της αναζητήσεις.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ