Ενδιαφέρουσες εισηγήσεις στην ημερίδα του ΟΠΕ για τις εξαγωγές

  • Τετάρτη, 03 Απριλίου 2013 16:24

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε η ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Δυνατότητες ανάπτυξης εξαγωγικής δραστηριότητας στις αγορές της Τουρκίας, Ρωσίας και Γερμανίας», που διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) και το Επιμελητήριο Λέσβου, την Τρίτη 2 Απριλίου το απόγευμα, στην αίθουσα συνεδριάσεων «Ιωάννης Παυλακέλλης».

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου  Θ. Καλογρίδης, ενώ την ευθύνη του συντονισμού είχε ο Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, ο οποίος αφού ευχαρίστησε τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου για τη συνεργασία της στη διοργάνωση της εκδήλωσης, έκανε τον απολογισμό δράσης του 2012, ενώ παρουσίασε και το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΠΕ για το 2013.

Ομιλητές ήταν ο κ. Χαράλαμπος Κουναλάκης, Γενικός Σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Β’, Ελληνική Πρεσβεία Αγκύρας για την αγορά της Τουρκίας, ο κ. Ιωάννης Μάρκος, Γενικός Σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Β’, Διεύθυνση Χωρών Βαλκανικής, Ρωσίας, Χωρών ΚΑΚ Υπουργείου Εξωτερικών για την αγορά της Ρωσίας και ο κ. Δημήτρης Πετρόπουλος, Γραμματέας Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Α’, Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Υπ. Εξωτερικών για την αγορά της Γερμανίας.

Την ημερίδα παρακολούθησαν πολλοί επιχειρηματίες από ολόκληρο το νησί της Λέσβου κι από διάφορους κλάδους (τροφίμων, ποτών, υπηρεσιών), που είτε δραστηριοποιούνται ήδη, είτε ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στον εξαγωγικό τομέα. Οι τρεις έμπειροι συνεργάτες του ΟΠΕ, παρουσίασαν στους ενδιαφερόμενους τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρουν αυτές οι τρεις χώρες εξαγωγικά, καθώς και τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την αύξηση των εξαγωγών τους, αλλά και την εισχώρηση τους σε αυτές τις αγορές.

Ο κ. Κουναλάκης αποκωδικοποίησε τις υπάρχουσες δυνατότητες εξαγωγών στην αγορά της Τουρκίας, αναλύοντας το θεσμικό πλαίσιο και το ισχύον φορολογικό σύστημα της χώρας. Αναφερόμενος στις ελληνοτουρκικές εμπορικές σχέσεις, τόνισε πως αυτές έχουν ενισχυθεί σημαντικά κατά την τελευταία 10ετία, παρότι οι ελληνικές εξαγωγές προς την Τουρκία αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,06% των τουρκικών εισαγωγών απ’ όλο τον κόσμο. Στη συνέχεια ο κ. Κουναλάκης, παρουσίασε στοιχεία για τις καταναλωτικές συνήθειες των τούρκων, τα οποία δείχνουν πως υπάρχει μια δυτικοποίηση των καταναλωτικών τους προτύπων, παράλληλα με υψηλή ζήτηση σε επώνυμα προϊόντα. Την πρώτη θέση στη λίστα των κλάδων που παρέχουν δυνατότητες συνεργασίας με την Τουρκία, βρίσκονται τα τρόφιμα και τα ποτά, τα οποία όμως αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των υψηλών δασμών, για το οποίο ο κ. Κουναλάκης πιστεύει πως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της κατάστασης και επέκτασης σε ολόκληρη την Τουρκία κι όχι μόνο σε Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη. Ένας τομέας που μας δίνει θετικά στοιχεία είναι αυτός του τουρισμού, αφού οι τούρκοι τουρίστες προτιμούν τους ελληνικούς προορισμούς με ιστορικό και πολιτιστικό υπόβαθρο, ενώ όπως χαρακτηριστικά είπε, πάνω από 30 μεγάλα τουρκικά πρακτορεία, συμπεριλαμβάνουν την Ελλάδα στους τουριστικούς τους προορισμούς.

Ο κ. Μάρκος, καλός γνώστης της ρωσικής αγοράς, έδωσε απλές και χρηστικές πληροφορίες για το πώς μια επιχείρηση μπορεί να εξάγει τα προϊόντα της στη Ρωσία, αλλά και για το ποιες είναι οι διαδικασίες εισχώρησής της σε αυτήν, ποιες ιδιαιτερότητες υπάρχουν στα δίκτυα διανομής κ.τ.λ. Σύμφωνα με τον κ. Μάρκο υπάρχουν τρεις άξονες που ενδιαφέρουν τη ρωσική αγορά. Ο πρώτος αφορά στον τομέα του τουρισμού, ο δεύτερος στην ενέργεια μέσω ιδιωτικοποιήσεων και ο τρίτος στις εξαγωγές τοπικών προϊόντων. Για τον τρίτο αυτό τομέα, όπως τονίστηκε, υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης κάτω από συγκεκριμένες όμως προϋποθέσεις. Τέλος ο κ. Μάρκος,  έδωσε στους παρευρισκόμενους επιχειρηματίες, δώδεκα πρακτικές και περιεκτικές συμβουλές, για μια επιτυχή πρόσβαση στη ρωσική αγορά.

Ο κ. Πετρόπουλος αμέσως μετά, μίλησε για την αγορά της Γερμανίας, την οποία χαρακτήρισε ως «απαιτητική», παρότι είναι παραδοσιακά η πρώτη χώρα που εξάγουμε τα προϊόντα μας. Εκτός από τα χαρακτηριστικά της γερμανικής οικονομίας, αναφέρθηκε και στα κύρια χαρακτηριστικά του γερμανού καταναλωτή, ο οποίος έχει υψηλή αγοραστική δύναμη, αυξημένη καταναλωτική συνείδηση και υψηλό βαθμό ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά θέματα, ιδιαίτερα σε ότι έχει να κάνει με τα τρόφιμα. Το καταναλωτικό κοινό της Γερμανίας, δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε υγιεινά πρότυπα διατροφής, σε βιολογικά προϊόντα, στη σήμανση και πιστοποίησή τους, καθώς και στις πρακτικές συσκευασίες των προϊόντων. Ο κ. Πετρόπουλος  τόνισε επίσης, τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες της γερμανικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς, δίνοντας χρήσιμες συμβουλές για το πώς μπορεί κανείς να τις αντιμετωπίσει, ενώ πρότεινε συγκεκριμένες εκθέσεις στις οποίες θα μπορούσαν να συμμετάσχουν τα προϊόντα μας το επόμενο διάστημα.

Τέλος, συμφωνήθηκε να επαναληφθούν τέτοιες συναντήσεις, με τη βοήθεια και στήριξη του ΟΠΕ και για άλλες αγορές – στόχους, για τα τοπικά προϊόντα της Λέσβου και της Λήμνου.

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ