Είναι το ηλεκτρικό αυτοκινητάκι Eclectic Concept η μεγαλύτερη εφεύρεση μετά το iPhone;

  • Παρασκευή 08 Ιουνίου 2012 06:44

Τουλάχιστον έτσι πιστεύει το περιοδικό «Time».

Η Venturi Automobiles δημιουργήθηκε το 1984, με τη φιλοδοξία να γίνει η γαλλική απάντηση στην Ferrari. Μέσα στα 20 πρώτα χρόνια λειτουργίας της παρήγαγε μόλις 700 αυτοκίνητα, αλλά γρήγορα κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση για δύο λόγους: α) δημιούργησε το γρηγορότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ στη Γαλλία, β) εντυπωσίασε με τον ευφάνταστο μηχανολογικό εξοπλισμό που εισήγαγε στη Formula 1. Υπήρξε δηλαδή εξαρχής, μια εταιρία αφοσιωμένη στην καινοτομία.

Παράλληλα με τα αυτοκίνητα αγώνων και ίσως σαν μια προσπάθεια να εξιλεωθεί για τα υπερνεργειοβόρα οχημάτα που έχει λανσάρει, η Venturi Automobiles ανέπτυξε -σε αξιοθαύμαστο βαθμό- την έρευνά της στο πεδίο των ενεργειακά αυτόνομων αυτοκινήτων. Έτσι, το 2006 παρουσίασε, για πρώτη φορά, το τριθέσιο αυτοκινητάκι Eclectic Concept. Για την ακρίβεια, παρουσίασε μεν ένα όχημα, αλλά επί της ουσίας, αυτό που είχε κατασκευάσει ήταν μια μίνι μονάδα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και συγκεκριμένα τον ήλιο και τον άνεμο. Χάρη στο φωτοβολταϊκό σύστημα και τη μικρή ανεμογεννήτρια που είναι εγκατεστημένα στην οροφή του, την ώρα που η μπαταρία κάθε σταματημένου συμβατικού αυτοκινήτου αποφορτίζεται, εκείνη του Eclectic φορτίζεται! Το ακλόνητο επιχείρημα της Venturi για την προώθηση του «υψηλού μικρού» της ήταν το γεγονός, ότι ο κάτοχός ενός τέτοιου αυτοκινήτου, περνά αυτομάτως από το status του «καταναλωτή», σ' εκείνο του «παραγωγού» ενέργειας.

Το Eclectic Concept σχεδιάστηκε από τον Sacha Lakic (Γάλλο Γιουγκοσλαβικής καταγωγής), ο οποίος, σε όσους του έλεγαν ότι το έβλεπαν σαν μια φουτουριστική εκδοχή του αυτοκινήτου της Γιαγιάς Ντακ, αντέτεινε πως το design του δεν ήταν καθόλου νοσταλγικό, – αντίθετα, «επέστρεφε από το μέλλον».

Δύο χρόνια αργότερα, το 2008, η Venturi παρουσίασε το Eclectic 2.0, μικρότερο σε μέγεθος, αλλά μεγαλύτερη «απειλή», -ας πούμε-, για το Smart. Στο μεταξύ, η τεχνολογία Venturi εξελισσόταν με γρήγορους ρυθμούς και έτσι το 2009, η σειρά Eclectic περηφανευόταν για την αυτονομία της που έφτανε τα 50 χιλιόμετρα με ταχύτητα 50Km/h – επίδοση ιδανική για μετακινήσεις στην πόλη.

Επιπλέον, η ανεμογεννήτρια στην οροφή του Concept χάριζε αυτονομία 15 παραπάνω χιλιομέτρων (σε περιοχές που φυσά πολύ και συχνά). Για τις περιοχές του πλανήτη που ο ήλιος δεν εμφανίζεται συχνά και επικρατεί νηνεμία, είχε προβλεφθεί και σύστημα φόρτισης με ηλεκτρικό ρεύμα.

Ο πρώτος σπουδαίος πελάτης που έδειξε έμπρακτα την εμπιστοσύνη του στη σειρά Eclectic ήταν η αστυνομία της Νέας Υόρκης, η οποία παράγγειλε ένα μικρό στόλο. Η Venturi θεώρησε τότε ότι αυτή θα ήταν η μοίρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της: η χονδρική πώλησή τους σε οργανισμούς ή μεγάλες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις.

Όμως η πρόβλεψη εκείνη δεν λάμβανε υπόψιν της έναν αστάθμητο παράγοντα: την Γαλλική Ριβιέρα. Η έδρα της VenturiAutomobiles βρίσκεται στο Μονακό και, ως γνωστόν, εκεί ό,τι νέο, κομψό και φιλάνθρωπο κυκλοφορεί, ο κόσμος το παρατηρεί με θαυμασμό και ενθουσιάζεται. Έτσι η σειρά Eclectic άρχισε να κινεί το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού με αποτέλεσμα ηVenturi να οργανωθεί ώστε να αυξήσει την δυνατότητα ετήσιας παραγωγής της σε 3.000 αυτοκίνητα – αριθμό τεράστιο για το μικρό εργοστάσιό της που λειτουργεί στη Νότια Γαλλία.

Η αύξηση της παραγωγής έφερε και μια μείωση των κοστολογίων της. Έτσι σήμερα, το φθηνότερο μοντέλο της σειράς Eclectic 2.0 κοστίζει 15.000 ευρώ, προ ΦΠΑ και χωρίς να υπολογίζεται το όφελος στην αγορά από κρατικές επιχορηγήσεις και φοροαπαλλαγές. Εξυπακούεται ότι δεδομένης της τιμής της βενζίνης, σύντομα το Eclectic θα αναγορευτεί ως το φθηνότερο αυτοκίνητο που μπορεί να αγοράσει κάποιος στην Κυανή Ακτή.

  • Πηγή : coolspotting.gr
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Tους πρόδωσαν οι εφευρέσεις τους

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

SHOWBIZ

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ